סעודיה הודיעה: נפתח את המרחב האווירי לכל חברות התעופה

שלמה ריזל No Comments on סעודיה הודיעה: נפתח את המרחב האווירי לכל חברות התעופה

כצפוי: לקראת ביקור נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן במפרציות והידוק הקשרים עימן לקראת ברית איזורית הודיעה סעודיה על פתיחת השמיים למטוסים ישראליים | על פי ההודעה, ההחלטה נועדה "לחזק את מעמדה של סעודיה כמרכז עולמי המחבר בין שלוש יבשות"

צילום: Yossi Aloni/FLASH90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סעודיה הודיעה הלילה (בין חמישי לשישי) כי תפתח את מרחבה האווירי, לכל חברות התעופה ובהן הישראליות. על פי ההודעה, ההחלטה נועדה "לחזק את מעמדה של סעודיה כמרכז עולמי המחבר בין שלוש יבשות".

ראש הממשלה, יאיר לפיד הגיב: "מברך את ההנהגה הסעודית על פתיחת המרחב האווירי. זהו צעד ראשון. אנחנו נמשיך לעבוד על זה בזהירות המתבקשת".

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו מסר: "לפני שנתיים הנחנו את היסודות לנורמליזציה עם סעודיה כשאיפשרנו טיסות ישירות לדובאי ואבו דאבי מעל שמי ערב הסעודית. כמו כן פעלנו לאפשר טיסות ישירות בין ישראל למכה עבור אזרחי ישראל הערבים. אני מתכוון להביא הסכמי שלום מלאים עם סעודיה ומדינות ערב נוספות ובכך לקדם את סיום הסכסוך בין מדינת ישראל ורוב העולם הערבי".

היועץ האמריקני לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן אמר כי הנשיא האמריקני ג'ו ביידן מברך את סעודיה על "ההחלטה ההיסטורית" לפתוח את מרחבה האווירי לכל חברות התעופה וציין כי היא תכלול טיסות "אל ישראל וממנה". לדבריו, "ההחלטה סוללת את הדרך למזרח תיכון משולב, יציב ובטוח, וחיוני לשגשוג וביטחון של ארצות הברית וישראל".

בתוך כך, היום צפוי הנשיא ביידן לייחד את ביקורו לפלסטינים. הנשיא יגיע תחילה לבית החולים אוגוסטה ויקטוריה במזרח ירושלים שם הוא יודיע על סיוע אמריקני לבתי החולים הפלסטיניים. לאחר מכן ימשיך הנשיא לבית לחם, שם יפגוש את יושב ראש הראשות הפלסטינית אבו מאזן. לא צפויה הצהרה משותפת של השניים. בתום הביקור ימריא ביידן מישראל ישירות לסעודיה.

דובר משרד החוץ האיראני, נאסר כנעני התייחס לביקורו של הנשיא ביידן בישראל ואמר כי כל עוד שישראל היא התחנה הראשונה של כל נשיא אמריקני המבקר באזור ומטרתם העליונה היא שמירה על ביטחונה "הדבר לא ישיג שלום ויציבות".



0 תגובות